fit-1068005_1280

Ćwiczenie PLANK umodeluje mięśnie brzucha

Jest pewien rodzaj ćwiczenia fizycznego, które nie wiąże się ze stereotypowym wysiłkiem fizycznym, ale doskonale modeluje sylwetkę i kształtuje mięśnie brzucha. Nie jest ono łatwe, wbrew pozorom, bo może się wydawać banalnie proste. Mowa o ćwiczeniu PLANK, czyli desce – jest to odpowiedni rodzaj pompek, ale w nieruchomej pozycji. Chcąc wyjaśnić to ćwiczenie trzeba napisać o pozycji, jaką trzeba do niego przyjąć. Trzeba przyjąć pozycję taką jak do pompek a następnie oprzeć się na przedramionach. Ręce są zgięte w przedramionach i opieramy się na rękach a dokładnie na ich dolnej partii. I w takiej pozycji leżącej, twarzą ku ziemi, należy wytrzymać odpowiednią ilość czasu. Ćwiczenie PLANK może występować w różnych wariantach. Najpopularniejszy jest wariant ze stałym tygodniowym czasem utrzymania pozycji deski. Zaczynamy od trzydziestu sekund i codziennie od poniedziałku do soboty musimy w tej pozycji tyle wytrzymać. Niedziela jest dniem odpoczynku a w kolejnym tygodniu podnosimy czas wykonywania ćwiczenia o kolejne dziesięć sekund.

fit-1068005_1280

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *