Beta-alanina

Beta-alanina jest suplementem diety z rodziny aminokwasów, coraz bardziej popularna wśród sportowców, w szczególności biegaczy, triatlonistów i kulturystów. Badania naukowe bezpośrednio potwierdziły jej wysoką skuteczność zmniejszania zmęczenia fizycznego. Już po około tygodniu stosowania można odczuć podwyższoną wytrzymałość mięśniową i większą wydolność.

Beta-alanina – zwiększa stężenie karnozyny w mięśniach, która to, podczas treningu, hamuje spadek ph i jednocześnie wyrównuje poziom zasadowo – kwasowy. Ponadto okazało się po wielu niezależnych badaniach, iż Beta-alanina jest środkiem bezpiecznym dla ludzkiego organizmu w 100% i nie powoduje żadnych skutków ubocznych, a nawet jest o 70% skuteczniejsza w budowaniu masy niż kreatyna. Natomiast rezultaty jakich możemy oczekiwać już po 4 tygodniach jej zażywania to: wzrost wydolności tlenowej, zmniejszone uczucie zmęczenia, zwiększona masa mięśniowa beztłuszczowa, poprawa kurczliwości mięśni oraz zmniejszenie się ubytków we włóknach mięśniowych.

Kreatyna monohydrat

Sportowcy, zwłaszcza amatorzy, często i chętnie sięgają po różnego rodzaju preparaty, zwiększające ich energię, czy dostarczające białko do organizmu. Jednym z najczęściej przez nich stosowanych suplementów, jest kreatyna monohydrat. To cząsteczka, będąca połączeniem kreatyny, z wodą. Jego głównym zadaniem jest zatrzymanie wody w komórkach. Szczególnie polecany osobom ciężko trenującym i rzeźbiącym swoją sylwetkę. Działanie kreatyna monohydrat, opiera się o syntezę protein oraz ogólnie przyjętej wytrzymałości, czy kondycji. Choć reakcje związane z oddziaływaniem kreatyna monohydrat na nasz organizm są bardzo skomplikowane, to można je uznać za pomocne przy budowaniu masy mięśniowej i dużej aktywności fizycznej. Syntetycznie otrzymywana kreatyna, konieczna jest do regulacji dawki. Ta nie powinna przekraczać 10 gram na dobę. Ta optymalna dawka, rozbita powinna być na kilka porcji, która pozwala na sukcesywne wchłanianie przez organizm. Nie zapominajmy jednak, że podstawą zdrowia i kondycji jest ciężka praca, związana ze sportem oraz dieta.

Ranking kreatyn:
http://www.sfd.pl/Kreatyny_ranking-t1137010.html

Carbo

Wzmożona aktywność fizyczna, to samo zdrowie, które powoduje ogólną poprawę kondycji naszego organizmu i generuje wytwarzanie hormonu szczęścia- endorfiny. Zalecane jest zatem, by każdy bez względu na wiek, czy płeć wykazywał się chęcią podjęcia jakiejkolwiek formy sportu. Ta w połączeniu z dietą, gwarantuje zdrowie na długie lata. Dla zawodowych sportowców oraz tych, którzy sprawę biorą na poważnie, czyli body builderów, polecane jest tez sięgniecie po suplementy diety. Jednym z nich jest carbo. Substancja o właściwościach energetycznych, polecana przy wzmożonym wysiłku. To odżywka węglowodanowa, która powinna być przyjmowana przed treningiem, po to by w pełni wykorzystać jej właściwości. nie zapominajmy, ze carbo polecane jest dla każdego. Jedynie występowanie cukrzycy wymaga konsultacji z lekarze. Carbo to preparat bezpieczny i polecany przy każdej formie aktywności, a jego właściwości energetyczne pomagają w zwiększeniu kondycji i wytrzymałości organizmu. Suplementy, które są dla nas najbardziej wartościowe, to właśnie te najprostsze, których działanie zostało w pełni przebadane.

 

Ćwiczenia na biceps

Modelowanie sylwetki to prawdziwe wzywanie, zwłaszcza na samym początku naszej drogi. Wówczas bowiem musimy zaznajomić się z milowa zasadami, które mają duże znaczenie w procesie budowania masy mięśniowej i jej rzeźbie. Konieczne jest zapoznanie się z indywidualnym zapotrzebowaniem energetycznym naszego organizmu, które zależy od wieku, płci i aktywności fizycznej, a także celu jaki sobie postawiliśmy. Rzeźba to jednak jedne z najtrudniejszych etapów, jakie na nas czekają. Skupienie się na wszystkich partiach mięśni, a także regularność ich trenowania, wymaga od nas przygotowania planu treningowego i jego wdrożenia. Ćwiczenia na biceps, są jednymi z najczęściej wykonywanych. Te opierają się przede wszystkim na ćwiczeniach siłowych. Niezbędne będą nam więc hantle, atlas, czy choćby sztanga. Warto przełamać się również do wykonywania ćwiczeń takich jak pompki, podciąganie, czy choćby pływanie, które wpływają także na nasze ramiona. Ćwiczenia na biceps, posiadają szereg urozmaiceń, które warto poznać, po to by osiągnąć swój cel.

Motywacja

bodybuilder-646482_1920Początki związane z modelowaniem umięśnionej, symetrycznej i estetycznej sylwetki są bardzo wymagające. Konieczna jest przy tym duża dawka wytrwałości, samozaparcia, a motywacja to kluczowy element. Pamiętajmy, że fundamentem, który należy płożyć pod modelowanie sylwetki, jest wypracowanie odpowiednich, a przede wszystkim zdrowych nawyków żywieniowych. Dieta powinna być oparta o produkty wysokobiałkowe, takie jak produkty mleczne i chude mięso, czy ryby oraz wartościowe substancje, zawarte w warzywach, owocach i produktach zbożowych. Każdy posiłek powinien być dokładnie przemyślany, a małe i częste porcje powodują, że cały czas będziemy mieć energię. Kwestia treningu tez nie pozostaje bez znaczenia. Ten powinien być skupiony wokół naszych predyspozycji i celów, wcześniej ustalonych. Tu motywacja jest konieczna. Pozytywne nastawianie, pomaga osiągać sukcesy! Plan treningowy, to zadanie, któremu należy sprostać na samym początku. Modelowanie sylwetki wymaga ćwiczeń siłowych, zaś poprawa kondycji zestawu ogólnorozwojowego, jak choćby trening cardio. Motywacja przede wszystkim!

Jakie białko wybrać?

gym-1751997_1920Budowanie umięśnionej sylwetki, to zadanie, które podejmuje coraz więcej osób. Wiąże się ono z wypracowaniem optymalnej masy mięśniowej, którą budujemy za sprawą wysokobiałkowej diety. Dieta zdrowa i indywidualnie dobrana wraz z odpowiednim treningiem to fundament, na którym możemy stawiać nasze postępy. Czasem wprowadzenie suplementu diety w postaci białka, ma sens. Wówczas należy dobrać najlepsze dla nas rozwiązanie. To zależy od indywidualnych uwarunkowań, takich jak płeć, cy rodzaj sylwetki. Na rynku występuje wiele suplementów białkowych, od znanej wszystkim kreatyny, przez bogate substancje białkowe, aż po gainery. Tu musimy zapoznać się ze specyfiką każdego z nich, po to by cieszyć się ich efektywnością. Gdy naszym założeniem jest redukcja tkanki tłuszczowej i wypracowanie masy mięśni, najlepiej sięgać po czyste białko. Gdy wykazujemy się delikatną budową kości, wskazane są gainery. Odpowiedni dobór białka to zadanie, które najlepiej wykonać w oparciu o wiedzę trenera. Jakie białko wybrać, to pytanie złożone, na które nie ma uniwersalnej odpowiedzi.

Plan treningowy na rzeźbę

male-1291996_1920Każdy kulturysta i amator, który przygotowuje się do modelowania sylwetki, powinien już na początku swojej drogi poznać kilka zasad, które mu ją ułatwią. Pierwsza dotyczy oczywiście diety, która powinna zostać indywidualnie dobrana, wychodząc na przeciw zapotrzebowaniu i właściwościom naszego organizmu. Zdrowe produkty w odpowiedniej ilości, przyczynią się do budowy masy mięśniowej, którą następnie należy właściwie uformować. Plan treningowy na rzeźbę, także jest czynnikiem, który warto przygotować już na początku naszych starań. To powoduje, że nasze działania będą bardziej efektywne, a nasza satysfakcja od początku będzie większa. Plan treningowy na rzeźbę opiera się głownie o ćwiczenia siłowe, które powodują modelowanie tkanki mięśniowej w pożądanym kierunku. Mowa tu oczywiście o ćwiczeniach z obciążeniem. niezbędne więc okazują się hantle, atlas, czy sztanga. Warto pokusić się o uzupełnienie naszego treningu o pompki i podciąganie, które można wykonywać podczas przerwy w pracy, czy choćby w domu.

Guarana

diet-398611_1920Stosowanie przez nas suplementów diety, zwłaszcza podczas wysiłku fizycznego, jest bardzo pomocne. Pozwala to na dostarczenie do organizmu niezbędnych substancji, których niedobory powodują utrudnienie wzmacniania organizmu i zwiększania kondycji. Pamiętajmy jednak, że to zbilansowana dieta jest podstawą naszych działań, a suplementy, mogą nas w tym wspierać. Jednym z bardziej wartościowych jest guarana. To naturalny produkt, który znany jest ze swoich właściwości pobudzających. Często spotkać go możemy w napojach energetyzujących, a także w formie suplementów. Garana ma za zadanie zwiększenie koncentracji i polepszenie samopoczucia, tak fizycznego, jak i psychicznego. Ogólna poprawa kondycji jest wynikiem spożycia kofeiny, która wchodzi w skład guarany. Środek jest bardzo bezpieczny, gdyż posiada śladowe ilości kofeiny, a także jest w 100 % naturalny. Nie występują żadne skutki uboczne związane z jego stosowaniem, a korzyści jakie otrzymujemy w zamian, są zaiste bardzo pomocne, podczas wysiłku.

Banany

cereal-898073_1920Banany są zdecydowanie jednymi z najpopularniejszych owoców pomimo tego, że nie rosną w Polsce. Są to owoce bardzo smaczne, dostarczające do organizmu dużo energii. Ponadto są bardzo smaczne, a z ich wykorzystaniem możemy stworzyć wiele różnych dań oraz deserów. Tym, co jest bardzo cenne w przypadku bananów jest fakt, że mają one dużo błonnika. Dzięki temu po zjedzeniu nawet jednego owocu odczuwamy uczucie sytości. Dzięki błonnikowi poprawia się również praca jelit oraz trawienie. Błonnik odpowiada też za poprawienie odporności oraz przyswajanie składników odżywczych. Banany są idealnym owocem do spożycia zaraz po treningu. Jest to świetne źródło cukrów prostych, a dzięki wysokiemu indeksowi glikemicznemu energia do organizmu dostarczana jest w ekspresowym tempie. Wzmacniany jest również nasz układ nerwowy, Banany pomimo powszechnej opinii nie są aż tak kaloryczne, jak jest to przedstawiane. Standardowej wielkości owoc ma około 114 kalorii. Banany są świetnym źródłem różnorodnych witamin, szczególnie witaminy B, C a także E.

Arginina

functional-603550_1280Budowania zdrowia naszego organizmu, wiąże się z wprowadzenia wielu zamian, na poziomie diety i aktywności fizycznej. Każdy posiłek, powinien składać się na całość dziennego, wartościowego zapotrzebowania energetycznego. Tu podkreślić należy takie produkty jak chude mięso, warzywa i owoce, które powinny mieć stały udział w każdym posiłku. Ponadto nie rezygnujmy z oliwy, produktów zbożowych, czy orzechów, które są doskonałym źródłem błonnika oraz innych potrzebnych nam mikroelementów. Wiele osób decyduje się również na wprowadzenie do swojej diety suplementów, takich jak arginina. To substancja, której działanie skupia się na procesach fizjologicznych, a głównie metabolicznych. Zadaniem, które sprawia, że arginina jest tak popularna jest jej udział w produkcji tlenku azotu, poprawiającego ukrwienie organizmu. To decydujący czynnik, który ma istotne znaczenie, dla każdej osoby trenującej. Warto podkreślić również takie korzyści jak ułatwienie regeneracji tkanek mięśniowych po treningu, pobudzanie wydzielania hormonu wrzosu i ogólna poprawa kondycji.